Gå tilbage leveret af  Boliga logo    
Boligdebatten.dk   Boligdebatten.dk > Boligdebatten > Generelt
Opret bruger OSS Søgning Dagens indlæg Marker alt som læst


Svar
 
Emne værktøjer Visningsmåde
  #1 (permalink)  
Gammel 18th May 2018, 06:52 AM
Senior Member
 
Registreringsdato: May 2007
Indlæg: 1,190
Standard København i positivt(!) fokus fra regeringen

Regeringen fremlægger ny indsats der frem mod 2030 skal skabe bedre infrastruktur, flere boliger og renere luft.

https://www.b.dk/nationalt/regeringe...den-hovedstads

Desværre bag betalingsmur, så har heller ikke selv læst andet end indledningen.
Det er rigtig positivt for Danmark, og selvfølgelig særligt for København, hvis der igen kan komme fokus på at udvikle istedet for at afvikle København. Især den renere luft vil være et stort skridt frem, da Kbh halter efter de øvrige storbyer. Den nuværende renluftszone er ihvertfald til grin. https://ing.dk/artikel/koebenhavns-m...syndere-179813
Besvar med citat
  #2 (permalink)  
Gammel 18th May 2018, 07:00 AM
Senior Member
 
Registreringsdato: Jul 2007
Indlæg: 5,585
Standard

du mener altså at 50 milliader til metro er afvikling- godav do
Besvar med citat
  #3 (permalink)  
Gammel 18th May 2018, 07:43 AM
Senior Member
 
Registreringsdato: Apr 2013
Indlæg: 210
Standard

https://www.dr.dk/nyheder/politik/ef...ke-hovedstaden

En anden artikel der omhandler samme emne
Besvar med citat
  #4 (permalink)  
Gammel 18th May 2018, 08:50 AM
Senior Member
 
Registreringsdato: Apr 2013
Indlæg: 210
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af moniulven Se indlæg
du mener altså at 50 milliader til metro er afvikling- godav do
Tror nu han mener den delvis hovedløse udflytning
Besvar med citat
  #5 (permalink)  
Gammel 18th May 2018, 09:27 AM
Senior Member
 
Registreringsdato: Mar 2008
Indlæg: 607
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af SantaC Se indlæg
Regeringen fremlægger ny indsats der frem mod 2030 skal skabe bedre infrastruktur, flere boliger og renere luft.

https://www.b.dk/nationalt/regeringe...den-hovedstads

Desværre bag betalingsmur, så har heller ikke selv læst andet end indledningen.
Det er rigtig positivt for Danmark, og selvfølgelig særligt for København, hvis der igen kan komme fokus på at udvikle istedet for at afvikle København. Især den renere luft vil være et stort skridt frem, da Kbh halter efter de øvrige storbyer. Den nuværende renluftszone er ihvertfald til grin. https://ing.dk/artikel/koebenhavns-m...syndere-179813
Ja, det er på høje tid og absolut i hele DK's interesse. Bliver ganske interessant hvornår det besluttes at bygge i højden, og hvorvidt Nordhavnstunnelen bliver endeligt besluttet eller hvilken anden infrastuktur, der bliver prioriteret.

Elbiler vil løfte livskvaliteten markant for byboerne, og håber personligt der bliver etableret en miljøring med forbud mod gamle dieselbiler samt en nedlukning af KBH K for biltrafik - selvom jeg ikke bor indenfor Københavns kommune.
Besvar med citat
  #6 (permalink)  
Gammel 18th May 2018, 10:22 AM
Senior Member
 
Registreringsdato: Nov 2014
Indlæg: 1,134
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af martin2618 Se indlæg
Elbiler vil løfte livskvaliteten markant for byboerne, og håber personligt der bliver etableret en miljøring med forbud mod gamle dieselbiler samt en nedlukning af KBH K for biltrafik - selvom jeg ikke bor indenfor Københavns kommune.
Helt enig i at El.biler vil gavne luft-/& livskvaliteten for indbyggeren i KBH ( & alle andre steder)

Men udover at være "visionær" bør man også være "lavpraktisk"; at lukke KBH K ned for AL trafik er urealistisk - hvem skal komme med varer til de forsk. butikker ?...hvem skal komme og tømme affald ?
Det man i stedet skulle, er at indenfor en given årrække at udfase al privatkørsel i/omkring KBH K samtidig med at kun el.drevne last-/vare-/renovationsbiler har adgang til denne zone.

Derudover burde man nuancere "dieselbils-hetzen" ( at høre på Mette Fredriksen skingert postulere at alle dieselbiler skal ud af KBH, vidner om absolut ingen fag-indsigt!), og skelne mellem de gamle dieselbiler og de nye som overholder Euro 6-normen.
Og over en given årrække kræve at alene diesel og benzinbiler som overholder en given miljønorm, må køre i KBH.
En egentlig "miljøring" kunne man etablere - ganske som man i dag har det i mange tyske byer - hvor kun biler med et givent "KBH-miljømærke" har adgang til at køre.
__________________
MVH
Nybyggeren
Besvar med citat
  #7 (permalink)  
Gammel 18th May 2018, 10:57 AM
Senior Member
 
Registreringsdato: Dec 2008
Indlæg: 447
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af martin2618 Se indlæg
Elbiler vil løfte livskvaliteten markant for byboerne, og håber personligt der bliver etableret en miljøring med forbud mod gamle dieselbiler samt en nedlukning af KBH K for biltrafik - selvom jeg ikke bor indenfor Københavns kommune.
Alle biler - også elbiler - fylder urimeligt meget i bye.
Giv kommunerne ret til at forbyde alle privatbiler i de indre byer.
Det vil gavne alle, og de konkrete områder kan være et tema i de kommunale valgkampe.
Besvar med citat
  #8 (permalink)  
Gammel 18th May 2018, 11:11 AM
Senior Member
 
Registreringsdato: Nov 2014
Indlæg: 1,134
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Kurt K Se indlæg
Alle biler - også elbiler - fylder urimeligt meget i bye.
Giv kommunerne ret til at forbyde alle privatbiler i de indre byer.
Det vil gavne alle, og de konkrete områder kan være et tema i de kommunale valgkampe.
- om det er selve pladsen som bilerne optager der er problemet, så burde kommunerne måske være opmærksomme på at tilbyde parkeringspladser beliggende på passende & dertil indrettede lokationer.
I KBH ville det være indlysende at man lavede underjordiske p. pladser!!!
- DET kunne så være et tema i de kommunale valgkampe
Besvar med citat
  #9 (permalink)  
Gammel 18th May 2018, 12:00 PM
Senior Member
 
Registreringsdato: May 2007
Indlæg: 1,190
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af moniulven Se indlæg
du mener altså at 50 milliader til metro er afvikling- godav do
Citer:
Oprindeligt indsendt af Malan Se indlæg
Tror nu han mener den delvis hovedløse udflytning
Det er vist mest Kbh kommune der hænger på regningen i dag for metroen. Udover det er det meste besluttet for lang tid siden. Den nuværende regering har ihvertfald ikke bidraget med noget særligt.

Udover udflytningen har der fra regeringens side været et ret negativt fokus på Kbh. Kommunal udligning fx.
Besvar med citat
  #10 (permalink)  
Gammel 18th May 2018, 12:10 PM
Senior Member
 
Registreringsdato: May 2007
Indlæg: 1,190
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Nybyggeren4000 Se indlæg
Helt enig i at El.biler vil gavne luft-/& livskvaliteten for indbyggeren i KBH ( & alle andre steder)

Men udover at være "visionær" bør man også være "lavpraktisk"; at lukke KBH K ned for AL trafik er urealistisk - hvem skal komme med varer til de forsk. butikker ?...hvem skal komme og tømme affald ?
Det man i stedet skulle, er at indenfor en given årrække at udfase al privatkørsel i/omkring KBH K samtidig med at kun el.drevne last-/vare-/renovationsbiler har adgang til denne zone.

Derudover burde man nuancere "dieselbils-hetzen" ( at høre på Mette Fredriksen skingert postulere at alle dieselbiler skal ud af KBH, vidner om absolut ingen fag-indsigt!), og skelne mellem de gamle dieselbiler og de nye som overholder Euro 6-normen.
Og over en given årrække kræve at alene diesel og benzinbiler som overholder en given miljønorm, må køre i KBH.
En egentlig "miljøring" kunne man etablere - ganske som man i dag har det i mange tyske byer - hvor kun biler med et givent "KBH-miljømærke" har adgang til at køre.
Miljøringen burde være ret nem at etablere. Den nuværende begrænsning strammes bare til et højere euro-norm (fx 5 til at begynde med) og skal inkludere privatbiler. Det kan godt være at ikke alle vil overholde de nye regler, men så må det være sådan. Bare man får 90-95% med. Parkeringsreglerne og fartgrænserne overholdes heller ikke 100%. Det forhindrer ikke at de findes.
Besvar med citat
Svar


Emne værktøjer
Visningsmåde

Regler for indlæg
Du kan ikke starte nye emner
Du kan ikke svare på indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke rette dine indlæg

vB code er aktiv
Smilies er aktiv
[IMG] kode er aktiv
HTML kode er ikke aktiv
Trackbacks are aktiv
Pingbacks are aktiv
Refbacks are ikke aktiv

Lignende emner
Emne Startet af Forum Svar Nyeste indlæg
Prisbarometeret - Fokus på salgspriser? peter777 Generelt 9 24th July 2011 11:34 AM
Fokus på emne-placeringer. Hanne34 Ønskelisten 3 11th June 2010 09:24 AM
Hvorfor den fokus på gæld i AB'er? huspålandet Finansiering 4 9th January 2010 08:01 AM
Igen positivt nyt....... Lars27 Generelt 6 7th December 2009 06:17 AM
Jyske Bank positivt nettoresultat. Thomas Generelt 10 17th February 2009 08:42 PM



Al tidssætning er GMT +1. Klokken er nu 03:32 PM.



Powered by: vBulletin Version 3.6.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.