Gå tilbage leveret af  Boliga logo    
Boligdebatten.dk   Boligdebatten.dk > Boligdebatten > Generelt
Opret bruger OSS Søgning Dagens indlæg Marker alt som læst


Svar
 
Emne værktøjer Visningsmåde
  #11 (permalink)  
Gammel 20th March 2020, 01:46 PM
Senior Member
 
Registreringsdato: May 2007
Indlæg: 1,901
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Nogetskullejeghedde Se indlæg
Tja den med luftkvaliteten er jo det store spørgsmål, for hvis de fleste af os kører rundt i hybridbiler eller elbiler, eller hvad der er dukket op til den tid, så bør det ikke være et problem.

Det gør dog ikke det store ved støjen, for jeg tænker at dækstøj forbliver uforandret.
Motorstøjen er også mindre på fx elbusser end på dieselbusser.
Besvar med citat
  #12 (permalink)  
Gammel 20th March 2020, 05:15 PM
Senior Member
 
Registreringsdato: Jul 2008
Lokation: Vestegnen
Indlæg: 20,222
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Nogetskullejeghedde Se indlæg
Tja den med luftkvaliteten er jo det store spørgsmål, for hvis de fleste af os kører rundt i hybridbiler eller elbiler, eller hvad der er dukket op til den tid, så bør det ikke være et problem.

Det gør dog ikke det store ved støjen, for jeg tænker at dækstøj forbliver uforandret.
Hybridbilerne udleder jo netop forurening ved kørsel på motorvej og faktisk lidt mere end de tilsvarende modeller uden hybriddelen, da de jo er en del tungere. Og ydermere skal lade batteriet ved motorvejsfart, hvis de lige har kørt på el på tilkørselsvejen.
Har dog hørt at de nyeste modeller kan køre på elmotor alene op til 100 km/t på flad eller faldende vejstykker. Men ellers er grænsen omkring de 70 km/t.

Kører selv hybrid og ved kortere motorvejsstrækninger f.eks. Kbh.-Køge er en alm. benzinbil noget mere økonomisk.
Besvar med citat
  #13 (permalink)  
Gammel 20th March 2020, 05:38 PM
Senior Member
 
Registreringsdato: Apr 2012
Indlæg: 367
Standard

Hvis man vil motorstøj til livs må man skærme den.

Jeg kan ikke forstå det ikke for længst er et krav at motorveje har afskærmning.

I byerne betyder det træer og masser af dem.
Besvar med citat
  #14 (permalink)  
Gammel 20th March 2020, 05:48 PM
Senior Member
 
Registreringsdato: May 2007
Indlæg: 1,901
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af økonom82 Se indlæg
Hvis man vil motorstøj til livs må man skærme den.

Jeg kan ikke forstå det ikke for længst er et krav at motorveje har afskærmning.

I byerne betyder det træer og masser af dem.
Jeg fatter heller ikke at Lyngby-Taarbæk (og for dem sags skyld Gentofte og Gladsaxe) ikke har fået sat ordentlig afskærmning op på deres mange meget støjende veje. Så kan det godt være at det er statens veje, men så må kommunen enten betale eller lave egen løsning, hvis staten nægter at sætte det op, selv hvis kommunen betaler.
Besvar med citat
  #15 (permalink)  
Gammel 20th March 2020, 09:55 PM
Senior Member
 
Registreringsdato: Jul 2009
Indlæg: 983
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af SantaC Se indlæg
Jeg fatter heller ikke at Lyngby-Taarbæk (og for dem sags skyld Gentofte og Gladsaxe) ikke har fået sat ordentlig afskærmning op på deres mange meget støjende veje. Så kan det godt være at det er statens veje, men så må kommunen enten betale eller lave egen løsning, hvis staten nægter at sætte det op, selv hvis kommunen betaler.
Gladsaxes borgmester er ude med riven. Hvorfor bliver alle nye motorveje støj og miljø vurderede, når de eksisterende bare kan sejle deres egen sø.
Hun har jo ret.
Besvar med citat
  #16 (permalink)  
Gammel 20th March 2020, 09:57 PM
Senior Member
 
Registreringsdato: Jul 2009
Indlæg: 983
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af thsv Se indlæg
Hybridbilerne udleder jo netop forurening ved kørsel på motorvej og faktisk lidt mere end de tilsvarende modeller uden hybriddelen, da de jo er en del tungere. Og ydermere skal lade batteriet ved motorvejsfart, hvis de lige har kørt på el på tilkørselsvejen.
Har dog hørt at de nyeste modeller kan køre på elmotor alene op til 100 km/t på flad eller faldende vejstykker. Men ellers er grænsen omkring de 70 km/t.

Kører selv hybrid og ved kortere motorvejsstrækninger f.eks. Kbh.-Køge er en alm. benzinbil noget mere økonomisk.

Hybridbiler er et misfoster der uddør om nogle år.
Ingen gider eje et køretøj der har yderligere sliddele.
Besvar med citat
  #17 (permalink)  
Gammel 20th March 2020, 09:59 PM
Senior Member
 
Registreringsdato: Jul 2009
Indlæg: 983
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af antibackwards Se indlæg
Ja, hvis der ligesom energimærkning fandtes et støjmærke ville den nok ikke få en A++ klassificering.

Men kunne det ikke være en ide? Støjmærkning på boliger.

Så kunne man som køber være fuldt oplyst om at 30 år i en bolig med støjmærke F svarer til en reduceret levetid på x år i forhold til 30 år i en bolig med støjmærke A (alt andet lige).
ja og et vandmærke hvis man ligger for tæt på kommende oversvømmelser.
Det bliver ikke nemt :-)
Besvar med citat
Svar


Emne værktøjer
Visningsmåde

Regler for indlæg
Du kan ikke starte nye emner
Du kan ikke svare på indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke rette dine indlæg

vB code er aktiv
Smilies er aktiv
[IMG] kode er aktiv
HTML kode er ikke aktiv
Trackbacks are aktiv
Pingbacks are aktiv
Refbacks are ikke aktiv

Lignende emner
Emne Startet af Forum Svar Nyeste indlæg
Motorvejsstøj i Farum mmo Generelt 11 5th February 2014 10:20 AM
Hvornår skal man sætte prisen ned? hkp Generelt 28 12th March 2012 06:02 PM
Skal SKAT sætte prisen på din andelsbolig? byrnak Generelt 26 4th April 2011 12:22 PM
Hvornår skal man sætte tinglysningsdatoen codul Finansiering 2 19th February 2011 04:05 PM
EDC - Boligsælgere skal stoppe ynket og sætte priserne ned Nordstar Generelt 26 21st November 2008 10:44 AM



Al tidssætning er GMT +1. Klokken er nu 10:30 PM.



Powered by: vBulletin Version 3.6.4
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.