Se enkelt indlæg
  #9 (permalink)  
Gammel 9th December 2009, 02:30 PM
BamsesFar BamsesFar er offline
Senior Member

Registreringsdato: Jan 2008
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Stangerup Se indlæg
Ja det er politisk selvmord lige nu.

Men det er det ikke nødvendigvis efter 2 år med statsunderskud og en valgkamp, hvor der ikke er blevet snakket om andet end statens underskud og balanceproblemer, således at befolkningen er blevet rigtig bekymret.

Al historisk erfaring viser, at der skal oparbejdes en krisestemning, før der kan lave vidtgående reformer.

Slütter sad fx 10 år, selv om han lavde den ene dramatiske reform efter den anden. Det var muligt, fordi der var en krisementalitet.

Det skal nok komme, jeg er slet ikke bekymret!
Det var såmænd også vurderingen i "Jersild Live" - eller hvad den udsendelse nu hedder - i sidste uge:

1) Der sker intet radikalt - uanset objektivt behov - før efter næste folketingsvalg.

2) Uanset regeringens farve efter valget, så vil udfaldsrummet for deres indgreb være forudbestemt. Tiden vil næppe være til at lurepasse yderligere.

Jeg er også meget positiv mht., om der kommer voldsomme økonomiske indgreb. Det skal der nok komme, men vi skal lige helt ned i sølet først.

Sådan helt personligt, så mener jeg dog, at vi slet ikke har råd til de 2 kommende spildte år. Vi har allerede et uacceptabelt efterslæb i konkurrenceevnen - og omverdenen (som vi jo på godt og ondt konkurrerer imod) står bestemt ikke stille.

Derudover så hører vi jo ofte fra de store internationele økonomiske institutter og nogle af de store danske tænketanke (IMF / OECD mv.), at vi i Danmark er særligt handikappede på grund af vores særligt store boligboble. Ja, man forventer såmænd, at vi vil være et helt år ekstra om at slippe krisen ift. de fleste traditionelt sammenlignelige lande.

Så jeg vil tillade mig at citere fra militæret: Hellere en 90% OK plan inden kampen - end at fremkomme med den perfekte plan, når man er besejret.

Politikerne kan IKKE vente 2 år.

/BF
Besvar med citat