Citer:
Oprindeligt indsendt af Dilbert
"Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one!"
Jeg oversætter lige:
Mennesker, siges det, tænker i flok. De går amok i flok. Men når de genvinder deres sanser, sker det langsomt og en efter en.
Mon ikke det der er det, vi ser nu derude ? At folk langsomt og en efter en vågner op og erkender, at det ikke var dem, der blev vindere - og at de skal skynde sig at slippe af med spekulationslejlighederne inden de ligefrem bliver tabere. Og at dem, der rykker først med prisnedsættelserne, samtidig er dem, der taber mindst.
|
Super indlæg Dilbert, tak for den personlige historie og noget sund fornuft!
Min mor har sat sit hus i Vanløse til salg. Huset blev brugt til at jeg kunne bo der til leje, samtidigt med at hun boede der kort tid hver måned, når hun arbejdede i københavn. Ergo: forældrekøb. Tæt på køkkenvinduet kan man se ind i en tom lejlighed. Den blev sat istand sidste sommer (det larmede grundigt) og den har stået tom i næsten 2 år. Jeg er flyttet til en relativt stor leje lejlighed med en god husleje i Taastrup. Man bør tage sig tid til at læse Diberts indlæg, der glimrende beskriver den virkelighed som jeg også har set i nogen tid.