Se enkelt indlæg
  #6 (permalink)  
Gammel 26th April 2007, 09:39 PM
Beond Beond er offline
Senior Member

Registreringsdato: Apr 2007
Standard

Jo tak det kunne jeg såmænd også godt tænke mig at høre. Denne "vi alene vide" der tures frem er ret ensidig. Jeg synes ærlig talt at det lugter mere af noget i retning af, "nu skal vi stå sammen", men det nytter altså ikke noget. Hvis folk har penge og behov for at købe så gør de det ligegyldig hvad. Så sent som i dag har jeg snakket med min advokat. Han varetager også rådgivning af boligkøbere. De har simpelthen så travlt med folk der lige har købt. Markedet går kun ned hvis folk bliver ved med at lade være med at købe. De lytter åbenbart ikke kun til hvad der bliver sagt herinde, men tager udgangspunkt i deres egne behov og muligheder. Fremfor tvivlsome spådomme om ragnarok og fiktive referencer til dotcom bobler med fiktive værdier.
Hvis nu vi forestille os at markdet fald ca. 10 procent mere over et par år samtidig med at renten steg, så ville jeg konvertere mine lån når kursen gik ned. På den måde ville jeg stadig have et bedre udgangspunkt end folk der sidder og stamper i jorden fordi de ikke kan eller vil købe nu. Samtidig har jeg boet i hus mens i venter. Om så markdet faldt med 50% så er min families behov stadig vigtigere end spekulation i og omkring eventuelle udviklinger på boligmarkedet. Når jeg ikke skal sælge så skal markedet nok rette sig inden jeg er kassabel på arbejdsmarkedet. Om 20 år sidder mine unger og griner af mig når jeg fortæller hvor lidt vi købte hus for.
Besvar med citat