Se enkelt indlæg
  #197 (permalink)  
Gammel 28th May 2010, 12:10 AM
MortenN MortenN er offline
Senior Member

Registreringsdato: Jun 2008
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Skyblue Se indlæg
Alle ingeniører ud af it, nu! Nå, men egentlig kan man jo også se det på den måde at ingeniør uddannelsen er tilstrækkelig bred i sit fundament at man relativt let kan omskoles til it. Jeg jo selv datalog og det ville nok tage noget længere tid at omskole mig til kemi ingeniør. Ihvertfald 6 måneder ville jeg tro

Ah men spørgsmålet var jo ikke om de fik statsstøtte men om de følte sig berettiget til det. Du skrev:
De fleste retninger på DTU har en berøringsflade med IT - men det betyder ikke de er gode til det. Pointen er at hvis vi alligevel vil bruge dem til en opgave som de åbenbart kan lære på 6 måneder, så er det er spild af 4½ år af deres tid, og samfundets penge - brug dog hellere 3 år på at lære dem det ordenligt.

Det skyldes jo nok at det trods alt ikke er de dummeste mennesker i landet man typisk finder på DTu, og at de desuden har et "knack" for teknik (det ligger vel nærmest i titlen).

Mht. bankansatte - hvornår har du hørt en bankansat sige han/hun var berettiget til statsstøtte?

Det der kommer tættest på er en vis direktør for DB der beskrev alternativet.
Besvar med citat