Se enkelt indlæg
  #12 (permalink)  
Gammel 2nd September 2010, 06:40 PM
Djengis Djengis er offline
Senior Member

Registreringsdato: Jun 2010
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af pwz Se indlæg
Ja jeg mener seriøst at fleksjob er en dybt forrykt ordning. Kan man kun klare et halvt job så må man gå ned på halv tid og lade lønnen følge tilsvarende ned. Hvis man er bange for om sin økonomi kan klare dette, se må man forinden tegne en forsikring herfor, med det niveau af ydelser man mener at have behov for. Det er fuldkommen sindssygt at samfundet skal toppe folks løn op til fx 750K for at de kan gå på deltid. Desuden åbner den for massiv moral hazard. Kan slet ikke se noget positivt i ordningen og den er langt mere udbredt end jeg troede. Endnu et af nassesamfundets smuthuller.
Pointen er vist at det er en fordel for samfundet at bibeholde folk i beskæftigelse i stedet for passiv forsørgelse, der kommer stadig en produktion ud (bidrag til BNP om man vil) i modsætning til når man sidder dehjemme med sin hjernblødning men egentlig godt kunne ha' bidraget lidt -

Men du har nok ret - diskutionen er omsonst.

Mhs til løntilskud til akademikere (som dit første link ikke handlede om) så kender jeg selv to der er kommet i permanent job den vej (løntilskudet er jo tidsbegrænset) - det virker som en fin løsning som ikke parkere folk i langtidsledighed.
Besvar med citat