Se enkelt indlæg
  #20 (permalink)  
Gammel 5th September 2010, 06:29 PM
Lejeren Lejeren er offline
Senior Member

Registreringsdato: Aug 2008
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af pwz Se indlæg
Jeg er enig så langt at samfundet naturligvis ikke skal bruge penge på uddannelser der ikke gavner. Men jeg mener det er 100% den enkeltes ansvar at ende med at vælge noget der kan føre til job.
Her er jeg ikke enig; ud fra mit synspunkt er ansvaret fordelt mellem den enkelte og samfundet, selv om jeg godt vil anerkende, at den enkelte har den overvejende del af ansvaret. Men det skulle ikke undre mig, hvis det har sin basis i nogle generelle ideologiske forskelle mellem os.

Citer:
Det er jo ikke kun et spørgsmål om hvad arbejdsmarkedet som helhed efterspørger, men I høj grad også om hvad der passer til den enkeltes kvalifikationer.
Enig, men det kan undertiden være svært at have det overblik, når man er færdig med folkeskolen eller en ungdomsuddannelse og kun har lille eller ingen erfaring med arbejdsmarkedet.

Citer:
Er man den dygtigste på sit bliver man ikke arbejdsløs uanset hvilken uddannelse man tager.
I hvert fald hvis man formår at overbevise sin arbejdsgiver om, at man rent faktisk er den dygtigste. Det sker jo undertiden, at man hører om folk med endog meget høje karaktergennemsnit fra deres universitetsuddannelse, som ikke kan få job.

Citer:
Får de fleste må man imidlertid foretage en afvejning og vælge noget der er så efterspurgt og som man kan blive så god til at man kan få et job.
Det er rigtigt.
Besvar med citat