Se enkelt indlæg
  #4 (permalink)  
Gammel 16th January 2008, 11:02 PM
peter777 peter777 er offline
Senior Member

Registreringsdato: Jun 2007
Lokation: Østerbro
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Gorrion Se indlæg
Det er dog min overbevisning at afdragsfriheden blot har pumpet priserne op på boligmarkedet og har været medvirkende til en vandvittig inflation på boligpriserne de senere år.
Konsekvenserne af denne voldsomme overvudering af boligpriserne ser vi nu, og vil se i lang tid frem, i form af øget antal af tvangsauktioner og et boligmarked som står overfor en meget voldsom priskorrektion . . . nogen vil måske kalde det et kollaps.
Det kan godt være, at der kommer et kollaps - det tror jeg ihvertfald selv...

Men vedrørende de afdragsfri lån, så forventer jeg, at de vil give / har givet en formuegevinst ved deres indførelse, og i den anden ende vil de så give et formuetab, indenfor de næste 30-40 år, før effekten af deres indførelse er udjævnet. (dette vil jeg også forsøge at dokumentere, når jeg har fået det tænkt igennem). Afdragsfrie lån er en måde at flytte magtkoncentrationen på boligmarkedet til den generation der er så heldig at have bolig, når de bliver indført. Efterfølgende generationer må så leve med dyrere priser i måske 10 år, forsinket mulighed for at få den varige familiebolig, etc etc. Der har været en del tiltag som har flyttet magtkoncentrationen på boligmarkedet. Jeg vil godt her love, at jeg vil komme tilbage til det emne i min tråd om "statistik omkring ældresituationen på boligmarkedet".
Besvar med citat