Se enkelt indlæg
  #7 (permalink)  
Gammel 19th December 2010, 12:45 PM
New Yorker New Yorker er offline
Senior Member

Registreringsdato: Sep 2007
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af cirb Se indlæg
Det ville blive meget omfattende, kunne du ikke istedet prøve at nævne bare en god ting ved venstre ?

Mvh
Cirb

Well, som liberal har jeg tre valg: Liberal Alliance, Venstre og Det Radikale Venstre.

LA viste sig i foerste omgang at vaere en pose med varm luft. Det var min opfattelse af dem fra start, og efter at de havde faaet deres 15 minutes of fame var det vist den almindelige opfattelse. Om de i anden ombaering evner at skabe et parti med substans, tja, det vil tiden vise. Maaske?

Det Radikale Venstre lever efter min bedste overbevisning i en fuldstaendig bizar boble af virkelighedsfornaegtelse. Uden stramningerne i udlaendingelovgivningen (som jeg hellere havde set gennemfoert i andre former) ville det danske samfunds problem nr. 1, 2, og 3 IMHO have vaeret indvandring. Efter omstaendighederne er der vel et vist, berettiget haab om at problemerne kan haandteres idag, hvor en langt stoerre del af indvandringen bestaar af folk, som rent faktisk kan og vil bidrage positivt.

Tja, saa er der Venstre tilbage, som ganske vist ikke har leveret synderlig liberal politik, hverken hvad angaar oekonomi eller indvandring, men som set (langt) ude fra vel egentlig har vaeret ganske gode administratorer af den socialdemokratiske velfaerdsstat, og som trods alt naaede at faa nedbragt baade statsgaeld og arbejdsloeshed til et ganske lavt niveau inden krisen ramte. Indtil Fogh fik anden ansaettelse havde de saa ogsaa IMHO fordelen af Danmarks uden sammenligning dygtigste og mest langsynede politiker. Der var saa heller ikke noget staerkt felt af konkurrenter, men Fogh er IMHO den eneste danske politiker med statsmandsformat, DK har haft siden Schluter (som vel havde format i DK, men naeppe rigtig gennemslagskraft i en stoerre sammenhaeng).

Hvem ville du foretraekke i regering?

Jeg gaar ud fra, at det er unoedvendigt at argumentere for hvorfor Venstre er det bedre borgerlige valg set i forhold til liste C?

Best regards,

ex-NY
Besvar med citat