Se enkelt indlæg
  #10 (permalink)  
Gammel 19th December 2010, 02:01 PM
New Yorker New Yorker er offline
Senior Member

Registreringsdato: Sep 2007
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af skitz Se indlæg
Ja jeg spørger blot. Hvilke tanker gør du dig, når du mener Fogh er åh så dygtig?
Jeg mener faktisk, at det er ganske flot klaret at faa holdt sammen og regeret paa grundlag af Pia og nul-bonnerne i liste C gennem hele perioden.

De fleste af de politiske tiltag kunne vaere gjort bedre - det vaere sig udlaendingepolitiken, skattenedsaettelserne (hvor man forspildte en enestaaende mulighed for at lave en gennemgribende reform), etc. Det er dog stadig langt bedre end det, den foregaaende regering leverede.

Paa de omraader, hvor den personlige indsats rent faktisk slaar tydeligt, igennem scorer AFR i flere omgange taet paa 10 ud af 10. Foerst og fremmest i forhold til EU-formandsskabet, som er en taet paa perfekt praestation, og som ret klart er baggrunden for, at han senere er i spil foerst som kandidat til jobbet som Europaraadets praesident, og da det ikke lykkes, saa som NATO generalsekretaer.

Han har ift USA som alliancepartner IMHO leveret en taet paa perfekt praestation under ganske vanskelige vilkaar. Allianceforholdet til USA er idag saa vidt jeg kan se bedre end nogensinde foer. Det er ikke en let praestation, leveret med GW Bush som amerikansk praesident, og det er saa vidt jeg kan se i vidt omfang et resultat af AFR's personlige indsats.

Maa jeg stilfaerdigt minde om niveauet for den foregaaende statsminister? Da Frankrig valgte at gennemfoere atomproevespraengninger (og det er saadan set ikke specielt klart, hvorfor det skulle vaere imod europaeiske og/eller danske interesser, at Frankrig moderniserede deres atomslagstyrke), var svaret fra Poul Nyrup Rasmussen at ifoere sig en (for lille) cykelhjelm og koere sig en tur... Det var niveauet for dansk diplomati paa statsministerniveau under Soc.Dem.'erne... Just in case you forgot.

Best regards,

ex-NY

Sidst redigeret af New Yorker : 19th December 2010 kl. 02:07 PM.
Besvar med citat