Se enkelt indlæg
  #16 (permalink)  
Gammel 24th February 2011, 05:04 PM
Praktisk Gris Praktisk Gris er offline
Senior Member

Registreringsdato: Feb 2010
Standard Retningen i det mellemøstlige oprør

Den Libyske ambassademedarbejder Hussein El-Sadek El-Mesrati på ambassaden i Beijing gav en indikation af retningen af oprøret. Han sagde: "For fire dage siden så jeg på tv, at mit folk blev dræbt af Hitler Gaddafi. Jeg siger: Det er slut. Færdig! Skrid! Skrid! Ta' til Israel. Israel. Afsted, afsted!" (JP 22.02.11) Han vil dog ikke oplyse om sin diplomatiske stilling ved ambassaden i Beijing.

I Cairo råbte mængden: "Videre til Jerusalem". De voldtog en svensk kvindelig reporter, medens de råbte "Jøde, jøde".

Demonstanterne i Ægypten bærer billeder af Mubarek med en David stjerne i panden.

En dukke, forestillende Gadaffi ophængt i en flagstang, bærer en David stjerne i panden. (ses ved forstørrelse)

Oprørerne i Libyen bærer billeder af Gadaffi med en David stjerne i panden.

Gadaffi påberåber i sine taler, at han repræsenterer sine Libyske forfædre. Han taler mindre om muslimske værdier.

Det er temmelig klart, at oprørerne i Ægypten og Libyen repræsenter nogle fælles muslimske værdier, som de føler står over deres nationer rettet mod Israel og i det lange løb mod Vesten.

I forbindelse med et møde i byen Vladikavkaz i Kaukasus kommenterede Medvedev i et fjernsynsinterview situationen i mellemøsten: "Disse stater er vanskelige, og det er ganske sansynligt at vanskelige tider ligger foran os, inkluderet fremkomsten af fanatikeres magt. Det vil betyde ild i årtier og spredning af ekstremisme." Den russiske præsident deler ikke Obamas og de Europæiske politikeres jubel for de frembrydende demokratier i mellemøsten.

En facebook gruppe i Pakistan demonstrerer til fordel for kalifatet; de forlanger alle amerikanske konsulater og ambassader lukket.

Sidst redigeret af Praktisk Gris : 24th February 2011 kl. 05:13 PM. Årsag: tekniske billed problemer
Besvar med citat