Se enkelt indlæg
  #26 (permalink)  
Gammel 1st August 2011, 02:08 PM
gatte gatte er offline
Junior Member

Registreringsdato: Aug 2011
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Anglia Se indlæg
Jeg har lige opsagt en lejlighed i dab pr. 15/6. Jeg fraflyttede lejemålet pr. 26/5-11. Min 80-årige mor, som bor i samme bebyggelse, blev kontaktet af en ejendomsassistent, som spurgte om jeg ville have noget imod, at den nye lejer flyttede ind "lidt før". Det var en ældre dame, hvis lejemål var så misligeholdt, at der skulle bruges lang tid på at istandsætte dette, og dab havde derfor brug for hurtigt at få hende over i "min" lejlighed så håndværkere kunne komme til i hendes. Det siger jeg ok til, da min mor ringer for at høre om det er i orden. Vi går begge ud fra, at "lidt før" er 2-3 dage.

Den nye lejer flytter imidlertid ind allerede 1/6-11, og det betyder nu at jeg har betalt 3000 kr. i husleje til en totalt fremmed. Dab siger, at min mor har skrevet under på, at den nye lejer måtte flytte ind før tid samt fraskrevet retten til refusion. Kan det virkelig være lovligt? Den seddel min mor underskrev, angav ingen dato for den nye lejers indflytning, hun og jeg var ikke klar over at det kunne dreje sig om 15 dage før tid og at jeg således ville fraskrive mig retten til huslejerefusion, vi har ikke fået nogen kopi af den seddel min mor underskrev. Jeg synes ikke dab har handlet anstændigt i denne sag.
Citer:
Oprindeligt indsendt af Skyblue Se indlæg
Men det her er noget andet. Desværre ku jeg ikke lige se hvor i lejeloven det helt præcist er dækket. Men det ved LLO.
Lov om Leje af almene boliger:
§ 88. Opsigelsesvarslet er 3 måneder til den første hverdag i en måned, der ikke er dagen før en helligdag. For almene ungdomsboliger kan dog aftales et opsigelsesvarsel på mindst 6 uger.

Stk. 2. Fraflytter lejeren inden opsigelsesperiodens udløb, skal udlejeren bestræbe sig på at genudleje det lejede. Hvad udlejeren indvinder eller burde have indvundet ved genudlejning, skal fragå i udlejerens krav over for lejeren.

DAB skal altså modregne dig såfremt de har fået penge ind i leje for den periode de har udlejet før tid eller såfremt de burde have fået det..

Noget andet hvis det var om fredagen man afleverer boligen når den 1. falder om mandagen.

Det er altså rimelig klart i AB-lejeloven

I forhold til at du, måske via din mor hvis hun har fuldmagt til, at stå for din fraflytning, har lavet en aftale om ikke, at skulle have refusion så er det vel aftaleloven der skal kigges i - og det må andre forholde sig til.
Men det lyder som om det er en klar smutter fra DAB.
Besvar med citat