Se enkelt indlæg
  #8 (permalink)  
Gammel 17th March 2008, 01:44 PM
SortKaffe SortKaffe er offline
Senior Member

Registreringsdato: Oct 2007
Standard

Spis nu lige brød til. Jeg er enig med Gorrion langt hen af vejen, vi staar overfor et historisk kollaps i finansverdenen, men ikke overfor en alt ødelæggende katastrofe.

Der vil blive svære tab for investorerne specielt i finansaktier, men øvrige aktier vil heller ikke gå ram forbi.

Obligationerne bliver også ramt, men mest de lange. Korte oligationer tror jeg vil være relativt sikre. Det er vores afhængighed af Euroen er hjælper os her. Jeg tror ikke på en kollaps i den valuta lige nu. Meget skal gå meget skævt her hvis den osse begynder at vakle. Husk på, at det er kun et fåtal af eurolandene der har vores problemer med voldsomt opskrevne ejendomspriser.

Til gengæld bliver krisen i DK nok så meget hårdere for de overbelånte, da devaluering og slap pengepolitik ikke er løsninger nationalbanken/ regeringen sådan lige kan bringe i anvendelse her og nu.

Et kollaps i en kreditforening her vil derfor med sikkerhed blive tørret direkte af på obligationsejerne hvis der ikke er dækning for de udstedte obligtioners pålydende., Men denne dækningsgaranti gælder jo først ved udløbet af obligationene, og det er og engang hen i fyrrene for de morsomste serier. I mellemtiden vil de bare styrtdykke i kurs, men det er jo et begrænset problem for kreditforeningerne !

Deres største problem er de obligationsserier der løber ud i 08, 09 og 10. Der kan der blive problemer lidt henne i forløbet !
Besvar med citat