Se enkelt indlæg
  #3 (permalink)  
Gammel 8th April 2008, 03:24 PM
Konsulenten Konsulenten er offline
Moderator

Registreringsdato: Apr 2007
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af andreas Se indlæg
Hej,
Håber nogen kan hjælpe mig og min kæreste lidt videre.

Sagen er den, at min kæreste og jeg flytter sammen i min andelslejlighed, der pt har en andelsværdi inkl forbedrigner på ca 2,5 mio. kr. Købte den selv for ca 300.000 for 3 år siden. Lejligheden kan næppe sælges til den pris i dag, hvis den skulle - andre lign. lejl (samme gade og str.) i området er til salg til mellem 1,6 og 2,2 mio. kr.

Spørgsmålet er: Hvis min kæreste nu skulle købe sig ind, til hvilken pris skulle det så være? Og hva nu hvis hun ikke køber sig ind, men blot står på andelsbeviset, hvordan står hun (og jeg) så ift værdistigninger i fremtiden. Antaget f.eks. at lejl. sælge om 2 år til f.ek.s 2 mio. kr - er min andel så ca 1,6 mio kr. som den ca kunne sælges for idag - eller hvordan? Synes begge det er fjollet at hun skulle købe sig ind - men omvendt jo kun rimeligt at hun jo også kan få del i værdien, når hun jo vil betale husleje fremover sammen med mig? Håber spørgsmålet gi'r mening. Vel sagtens noget der kan ordnes i en ægtepagt (ikke gift) - ift evt særeje osv.
det har da været en god investering - 500 % stigning minimum, hvis prisen er 1.500.000
Besvar med citat