Se enkelt indlæg
  #6 (permalink)  
Gammel 15th November 2012, 08:14 PM
BobDylan BobDylan er offline
Moderator

Registreringsdato: May 2007
Standard

Jeg er ikke uenig med Sohn i analysen (tænk at jeg skulle skrive det ), men det er vel ret beset uden historisk fortilfælde, at der har været nominel lønnedgang for lønmodtagere. Problemet pt. er jo bare at vi ikke har en inflation til at klare sagerne og ikke har udsigt til at få en så langt øjet rækker.
Politisk set er jeg rørende enig i behov for at begrænse den offentlige sektor, økonomisk set er jeg lidt mere loren på DK slipper afsted med samme politik som Tyskland. Vi har allerede overskud på handelsbalancen og det vi mangler for at skabe vækst er i langt højere grad indenlandsk efterspørgsel end det er øget eksport. Lavere skatter ville sikkert hjælpe tingene på vej, men jo ikke hvis det bare bliver finansieret af låntagning.
Jeg tror faktisk at den nuværende regerings reformpolitik med små skridt af gangen er relativt fornuftig og jeg tvivler desværre på at en borgerlig regering med folkepartiet som støtteparti kunne gøre det meget bedre --- kunne Radikale dog bare komme hjem på den borgerlige fløj hvor de hører til, så kunne vi lave en mere slagkraftig reformregering med LA, R, V og K (hvis de da opnår valg...).

/Bob
Besvar med citat