Emne: Nybyggeri
Se enkelt indlæg
  #2 (permalink)  
Gammel 25th September 2016, 11:48 AM
Nybyggeren4000 Nybyggeren4000 er offline
Senior Member

Registreringsdato: Nov 2014
Standard

Det er nogle gode ændringer I har lavet på typehustegningen - især bliver I glade for at man kan benytte "forældrer-badeværelset" uden først at skulle igennem soveværelset.

'Bemærker også at bryggerset er temmelig stort, og at en egentlig entre er fravalgt.
Jeg ved at mange, især børnefamiler, alligevel altid bruger bryggers som indgang - personligt synes jeg at det er temmelig "kedeligt" ("upræsentabelt") at gæster skal igennem bryggers for at komme ind i huset ( - hvilket vil kræve en stor "bryggers-oprydnings" disciplin )
- men måske dette (fra) valg også er styret af indretning af køkken/alrum i forhold til lyset..?...

M.h.t. jeres tilvalg, så bemærker jeg især hvad at I har fravalgt; akustiklofter - DET vil I fortryde!!!!!!!!
Akustiklofter er et absolut "must" i Nybyggeri!

M.h.t til vinduer i stuen, så ville jeg "omgrupperer" disse; ville sløjfe det parti som vender direkte mod vinduet i bryggerset.
Og i stedet for sætte et ekstra vinduesparti i stuen, og lade begge disse vinduespartier være terrassedøre ligesom i køkken/alrummet - vil give mere lys + udsigt til/fra stuen.
Og set udefra vil det give en større harmoni, om man kigger ind på i alt 4 lige store store terrassedørs-partier.

M.h.t. vinylgulve...njaaaa...........oprigtig talt, det "spiller" da ikke i et nyt og lækkers hus..(?)..
Om budgettet er til det, vælg eet-stavs plankegulve...det "løfter" huset indvendigt.

...og så i øvrigt fortsat god fornøjelse med projektet - det er på én gang hårdt/svært, men også super sjovt