Se enkelt indlæg
  #30 (permalink)  
Gammel 16th February 2019, 07:58 AM
BOBOB BOBOB er offline
Banned

Registreringsdato: Aug 2017
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af søren55 Se indlæg
Du ved godt hvad det vil sige at justere for en confounder i en statistisk analyse, ikke? Det tror jeg ikke har, siden du bliver ved med at tale om sociale klasse. Men i analysen har man i analysen har man justeret, korrigeret, renset eller hvad du vil kalde det, for sammenhængen imellem oprindelsessted og kriminalitet for socialklasse, indkomst og forældrenes baggrund, da disse variable også har vetydning ganske som du skriver.
Men ideen med en justeret analyse er at rense ud i kendte confoundere. Resultatet er her at mennesker fra især Mellemøsten er mere kriminelle end andre også NÅR tallene er justeret for socialklasse! Altså fortsået sådan at socialklasse, indkomst og forældrens baggrund ikke kan forklare mennesker fra mellemøstens højere kriminalitet.
Det er måske en ubekvem sandhed, men sådan er det altså.

Jeg kalder dem arabere idet det afspejler deres oprindelse. Undersøgelsen siger jo intet om religion eller politisk overbevisning. Derfor syntes jeg at højrefløjens ord "muslimer" er dumt. Vi kan nemlig ikke sige at muslimer er mere kriminelle. Men vi kan netop sige at arabere er.

NB: sociale realisme er en litterær stilart. Jeg talte altså om socialkonstruktivisme, hvilket er noget lidt andet. Din halvstuderede røver!
Du ved godt hvad det er at tale udenom er ?

Det er præcist hvad du gør når du begrunder din racisme.
Besvar med citat