Se enkelt indlæg
  #2 (permalink)  
Gammel 16th March 2022, 03:27 PM
gorm gorm er offline
Senior Member

Registreringsdato: Jun 2012
Standard

Det troede jeg også da vi købte på tvang.

Det der sker, er at du byder ind i gælden (minus størstebeløbet, der sjældent er størst)

Så byder du 1.000.000, og størstebeløbet er 100.000, overtager du 900.000 af gælden.

Denne gæld skal du så overtage/indfrie. Du kan ikke nødvendigvis få lov at overtage den, og du kan ikke nødvendigvis indfrie den til kurs 100.

Det kostede vores advokats forsikring at advokaten ikke havde styr på den sidste del der.

Bemærk, dette er min udlægning af hvordan det virkede, vi endte med at måtte lægge en overraskende kursdifference ud, og måtte have hjælp til at få vores advokat til at dække det ind.

Efter at have været processen igennem, vil jeg udlægge det som at du går ind, byder i noget der hedder kroner, men faktisk er bananer, der har en nogenlunde kurs på en krone stykket.

Det er ikke muligt at få at vide hvad en banan faktisk koster på de typisk 14 dage der går fra auktionen slås op til den slutter.

Skulle jeg gøre det igen, ville jeg igen have en advokat med som rådgiver, og sikre mig at han havde sendt en mail hvor der stod ordret at han var rådgiver, men jeg kunne nok ikke få medhold i at være uvidende om at man kan ende med at betale et andet beløb for boligen end det man byder ved auktionen.
Besvar med citat