Se enkelt indlæg
  #1 (permalink)  
Gammel 14th September 2008, 10:50 PM
Americano Americano er offline
Junior Member

Registreringsdato: Sep 2008
Standard Fremleje, udleje, sælge, eller blive... har bruge for godt råd!

Vil sige det så kort som jeg kan, og håber på at I kan forstå mit dansk.

Jeg bor nu i en lille 3 værelses ejerlejlighed på Amager. Jeg har købt den i 2004 på 1,6, og den er nu værd 1,3. Lucky me. Så en ting er klart: jeg kan ikke sælge nu.

Men spørgsmålet er, hvornår kan jeg sælge?

Jeg vil gerne flytte sammen med min kæreste, da vi har et rigtigt godt tilbud fra nogle venner til at fremleje en dejlig lejlighed billigt i 3.5 år.

Min omkostninger på lejligheden nu (jeg har haft F1 flexlån siden jeg købt, som har vist sig til at være det rigtigt valg, selv om det var for de forkerete årsager...), er omkring 7.500 om måneden, og jeg regner med at kunne leje den ud til omkring 6.500 om måneden.

Problemet er bare, hvad så om 3.5 år? Regner i med at markedet vil bounce back om 2, 3, eller 4 år? Og hvad med leje prognosen?

Er der stor sansynlighed for at overskud af lejelegligheder stiger mere end efterspørgsel, når der står rigtig mange i en lignende situation, og vil det også have en effekt på hvad jeg kan forvente at få i lejeindkomst? Jeg kan ikke lide ideen om at sælge nu og være nød til at tage et kontantlån på 400.000, men kan heller ikke lige tanken om at lejeindkomsten vil falde væsentligt mere end de 7.500 kroner jeg betaler.

Jeg ved godt at der er ingen af jer der har en 'crystal ball' derude, men efter at have læst en del af jeres diskussioner, ser det ud som om I kender meget mere til markedet en den her stakkels, dum amerikaner...

Tak for hjælpen.
Besvar med citat