Citer:
Oprindeligt indsendt af fjeppe
Altså, set over vores periode er resultatet det samme, forskellen er bare at jeg nu sidder med et 1,6% lån frem for et 5% de næste 2år, så lige nu er regnestykket stadig til min fordel.
Hvordan verdenen så ser ud om 2år er en anden sag, men det er vel ikke anderledes for dem med 5-6% fast, som håber på en snarlig nedkonvertering?
|
Jeg tror at du glemmer værdien af rentefradraget i dit regnestykke.
Husk at man skal spare 15.000 kr i renter/bidrag for hver 10.000 kr man kan spare ved konvertering.
En kendt debattør med flere alias'er gn. tiden argumenterede netop for at vælge kort rente frem for den lange rente da denne var nede i 1 eller endog ½% over 30 år.
Og du ville jo netop sidde med lavere rente og lavere bidrag hvis du havde optaget 1% 30 år da dette var lige under kurs 100. Og du er gået glip af en fed konverteringsmulighed, da kursen på dette lån er nede i ca. 63, hvor den var oppe i 100 i jan. 2021.
Jeg kender flere, der har konverteret deres 1% lån 2 gange, først til 3 el. 3½% og siden til 5% eller en enkelt er nu gået i F5, en skrå konvertering, der satser på at renten er lavere om 5 år, bemærk at F5 renten stadigvæk er væsentligt lavere end den korte rente, hvilket antyder et fremtidigt fald i den korte rente.