Se enkelt indlæg
  #2 (permalink)  
Gammel 16th February 2009, 09:02 AM
doctor doctor er offline
Senior Member

Registreringsdato: Mar 2008
Standard

Spinosa. Jeg synes det er en god artikel og en god overskrift.

Konklusionen er: Køberne er der, men priserne er for høje.

Citer:
Men det har på ingen måde udløst jubelscener hos mæglerne. Det skyldes, at boligsalget stadig ligger underdrejet. EDC oplyser til dagbladet Børsen, at de i januar solgte knapt halvt så mange boliger som i januar 2008.

"De mange flere fremvisninger er en positiv tendens. Men der er fortsat for langt mellem de afsluttede handler. Usikkerheden i befolkningen og manglende udlån fra bankerne er de helt store udfordringer i øjeblikket," siger Birgitte Ringbæk, kommunikationskonsulent i EDC.

Hun henviser til en EDC-mægler, der havde indgået 16 købsaftaler i januar, men kun otte af dem blev realiserede handler.

"Det bunder primært i problemer med at skaffe finansiering," siger Ringbæk
Køberne vil gerne, men KAN ikke. So it is.
Artiklen bekræfter mit indlæg i tråden "Debat på Boliga = samfundsskadeligt " fra igår morges.

Citer:
Citer:
Citer:
Oprindeligt indsendt af Thomas
Endelig må jeg nok sige, at man slet ikke havde format til at fatte det plan, der diskuteres på: Kommunikationskvindemennesket fra CBS var lige så ubegavet, som jeg havde frygtet: Nu gør man skolestile til videnskabelige gennembrud - Gallilei har roteret i sin grav - han påstod jo at den flyttede sig.
.
Thomas: Netop. Endnu et pletskud fra dig Thomas. Det var egentlig det jeg mente, men ikke kunne udtrykke så knivskarpt og begavet som dig.

Sagen er, at Boliga afdækker virkeligheden med tal, data, fakta, mens de øvrige aktører fortsat prøver at sløre virkeligheden med ord.

At diskutere, hvorvidt Boliga debatørerne har fremkaldt denne boligkrise er jo kun et ynkeligt eksempel på, at de ikke har forstået en brik af denne globale økonomiske nedsmeltning. Gorrion har haft overblik over dette fra starten. Vi andre har fulgt med og er blevet bekræftet i hans teser, efterhånden som vi hentede informationer hjem fra udlandet. Thomas har afdækket tal og fakta om den danske boligbobel. Boliga skribenterne indså bare dette før andre i Danmark tænkte i de baner og videreformidlede informationerne.
At Boligaskribenterne skulle være årsag til nedsmeltningen er udelukkende ønsketænkning fra mæglernes side, og de ved det godt. Alt hvad der kommer fra mæglernes side er dobbeltinformationer. De ved godt at priserne skal ned, for bankerne kan og vil ikke længere finansiere fantasipriser. De er glade for, at Boliga er med til at korrigere danskernes opfattelse af, hvor meget deres ejendom er værd, for så behøver de og bankerne jo ikke at gøre arbejdet selv. Kort sagt Boliga gør dem en tjeneste ved at afdække virkeligheden.

Godmorgen og velkommen til endnu et indlæg, der prøver at afsløre fup og facts.
Og så har Børsen fordelt sol og vind lige mellem ejendomsmæglerne og Boligaskribenterne.

Overskriften passer til ejendomsmæglernes spin.
Teksten passer til Boligas fakta med tal og data.
Besvar med citat