Se enkelt indlæg
  #4 (permalink)  
Gammel 16th February 2009, 09:46 AM
D.Trump D.Trump er offline
Banned

Registreringsdato: Dec 2008
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af spinoza Se indlæg
At lægge et positivt spin på boligmarkedet for tiden må være som at vride vand ud af en sten. Tag nu denne her:

borsen.dk - Massivt hop i boligfremvisninger

En fordobling i forhold til december måned .. hmm .. går folk ikke på juleferie omkring d. 20/12? Hvor mange boliger bliver der almindeligvis fremvist mellem jul og nytår? Hvad er det normale sæsonudsving?

Og en fordobling i forhold til december 2008 .. en af de dårligste måneder i mæglers minde ..

Retfærdighedsvis er selve artiklen ikke helt så "skønmalende" som overskriften.
Forudsigeligt, at man herinde på 'debatten' naturligvis mener, at de første spæde tegn på vendepunkt og liv i markedet er løgn og spin. Bare vent og se hvad der sker når F1-renten falder til under 3% i næste måned.

I Malmø er interessen på fremvisningerne i denne weekend nærmest ekploderet efter at Riksbanken i onsdags sidste uge halverede renten til 1% og 3 mdr. renten er faldet til nu blot 2,40% (og snart ryger under 2%). Jeg talte igår med en mægler i Malmö, som havde 148 personer på fremvisning i en 3V'er på 30 minutter. De må have stået i kø ude på gaden og kæmpet for at komme ind...

Det samme kommer til at ske i KBH om 1-2 måneder når renten kommer ned i fornuftigt niveau. Når F1-renten kommer under 2,5%, skal der ikke meget 'shift in sentiment' til at bøtten vender.

Mine spenderbukser er forlængst ude af skabet, og deals er der nok af, men ikke ret længe. Fik en fin lejlighed i Hellerup på tvang i sidste uge, som jeg kommer til at score KASSEN på

SBAB & Co sänker räntan
Uppdaterad 2009-02-16 09:22

SBAB sänker den rörliga tremånadersräntan med 9 punkter till 2,40 procent den 16 februari.

Sidst redigeret af D.Trump : 16th February 2009 kl. 09:50 AM.
Besvar med citat