Se enkelt indlæg
  #67 (permalink)  
Gammel 18th February 2009, 08:23 AM
CK83 CK83 er offline
Senior Member

Registreringsdato: Jun 2008
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af skeptikeren Se indlæg

CK83:

Stadig ingen forslag? Med mindre din interesse for branding af Coca Cola skal forstås sådan, at du mener alt er godt, og det ikke er nødvendigt at gøre noget overhovedet. Havde det så været en interesse for "markedsføring" af bobleøkonomiske finansprodukter, var der måske en bredere interesse.

Du har nok ikke opdaget endnu, at det går stærkt den gale vej i disse dage, men det kommer du da nok til at mærke på et tidspunkt. Selvom du er ung og single og uden større forpligtelser, så undgår du ikke at mærke problemerne.
Ingen forslag? Ork: Hands OFF!! Og få styr på lovgivning og Finanstilsyn. Men ellers kunne jeg jo foreslå, at folk der tager et flexlån får lov at betale rente efter risiko, at Helle Thorning bliver sendt med en flyver til et sted, hvor ingen forstår, hvad hun siger (Christiansborg? ), så hun ikke solder 36 mia. af mine fremtidige skattepenge op på en ny omgang overophedning af økonomien.

Jeg foreslår, at man generelt ændrer tankegang fra at ville stoppe udviklingen til at hjælpe de, der bliver smidt af toget, når det kører: Det er intet problem, at slagterier lukker, så længe vi hjælper de fyrede med at få en anden udd. og sikrer dem en rimelig levestandard undervejs. Hvilket, i parantes bemærket, er mere end man gør for de studerende på SU, så længe det er umuligt at få lov at få mere end 9.000 efter skat/md. uanset hvordan man vender og drejer det. (Mit forslag: SU ned, forbedr lånemuligheder og lad de studerende arbejde alt det, de lyster uden at trække i den tilbageværende SU, så længe eksamener bestås).

Ligeledes er faldende boligpriser og tvangsauktioner en nødvendig tilpasning - vi skal blot hjælpe de, der gik amok i spekulering og sikre dem et tag over hovedet hvis de bliver sat på gaden, samt rimelig mulighed for gældssanering senere - for at inducere grundigere kreditvurdering i fremtiden, bl.a.

Så jojo - masser af gode idéer, men de er lidt pragmatiske og små, hvilket selvfølgelig ikke er så opildnende som 'lad os nationalisere ALT'.

Edit: Ang. Coca-Cola, så tror jeg måske ikke helt du har forstået indholdet af samtalen. Jeg taler industrial organization/mikroøkonomi - der ligger ingen personlige holdninger bag?!

Editedit: Jeg tror, vi alle kommer til at mærke krisen - men så må man jo smøge ærmerne op. Skulle det gå galt, vil jeg i hvert fald ikke være for fin til at arbejde om lørdagen i Netto, tage lidt lærervikartimer og måske snuppe en udd. mere for at positionere mig selv bedre til en evt. højkonjunktur. Dagpenge er dog ikke en option

Sidst redigeret af CK83 : 18th February 2009 kl. 08:29 AM.
Besvar med citat