Boligdebatten.dk

Boligdebatten.dk (http://www.boligdebatten.dk/index.php)
-   Generelt lejeboliger (http://www.boligdebatten.dk/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Beboerklagenævnet og KAB stjæler mine penge (http://www.boligdebatten.dk/showthread.php?t=30957)

debatør45 14th January 2020 08:08 PM

Beboerklagenævnet og KAB stjæler mine penge
 
Jeg har fået et fuldstændig vanvittigt forbrugsregnskab i 2017-18 på baggrund af smarte målere. Fordi det er to forskellige varme år blev det to sager i Beboerklagenævnet. Jeg har dokumenteret, at der er brugt massive mængder vand, mens lejligheden har stået tom. Jeg har også fremlagt en gammel sag, hvor beboerne fik medhold af Beboerklagenævnet. I forhold til de to forgående år udgør mit forbrug i 2019 omkring en trediedel. Det er dog ikke indgået i sagen, fordi sagen allerede blev afgjort af Beboerklagenævnet i december. Jeg har først fået lejligheden i 2017, så derfor var der ikke noget fortilfælde til de forkerte forbrugstal. Fordi KAB havde lavet en fejl blev det så ikke en regning på 12.000, men en regning på 8.000 for vand og varme, jeg ikke har brugt. Alle mine argumenter er blevet ignoreret, og alt hvad KAB har sagt er blevet opfattet som religion.

Er der andre der har oplevet at Beboerklagenævnet er partisk til fordel for udlejer? Ikke de meget søde sagsbehandlere. Det er selve de medlemmer af nævnet, der er problemet. Jeg ved det efterhånden, fordi jeg har haft flere sager i Beboerklagenævnet. Hvis man bare har en enkelt sag, så tror man, at det er ens sag, der er noget galt med. Nu kan jeg så anke sagen til boligretten, men det er både dyrt og risikabelt, fordi jeg kan få en masse udgifter oveni, hvis dommeren er ligeså ensidig som Beboerklagenævnet. Oveni kommer det til at æde min tid ovenpå al den tid, der er allerede er brugt.

Så er der tilmed det forhold, at sagen for 2018 ikke er blevet behandlet i Beboerklagenævnet, fordi jeg skrev til dem, at jeg gerne ville have sagen fra 2017 færdig først. Det har jeg aldrig fået svar på. Sagen blev bare afgjort til KAB's fordel sammen med sagen fra 2017. Som også var ufærdig, fordi jeg havde stillet nogle spørgsmål til KAB, som aldrig er blevet besvaret. Er der nogen der ved om man kan gøre noget for at få dem til at behandle sagen igen? Det skal tilføjes at der kom en ny sagsbehandler på sagen til sidst. Og hun har åbenbart ikke rigtig læst det der var i sagen.

Så har jeg i min vrede over det her gennemtrevlet internettet og fundet et apparat, der kan manipulere med smarte målere. Jeg har hele tiden haft mistanke til, at det var onde hensigter bag manipulationen af mit vand- og varmeforbrug. Jeg har bare ikke vidst, hvordan det kunne lade sig gøre. Men der findes et apperat, der kan bruges til test af de smarte målere, men samtidig har den dobbeltvirkning, at det kan bruges til at manipulere med målerne. Er der nogen der ved mere om det? Og endelig, er der nogen der ved noget om firmaet Casi, som KAB benytter til de smarte målere? Som minimum er de dybt afhængige af KAB. I min sag fik de mundkurv på, jeg måtte ikke tale med dem om sagen, udelukkende KAB. Casi står slet ikke for driften og aflæsningen af målerne. Det gør KAB, ligesom det er dem ordner alt omkring økonomien. Det eneste, Casi gør, er at levere hardware'en, og så skrive varmeregninger ud til beboerne på deres brevpapir. Man tror at et uafhængigt firma kontrollerer målerne. Men det er KAB, der sidder på det hele.

lyrakken 14th January 2020 08:20 PM

Hvis man nu har tabt flere sager, så er det ikke ensbetydende med at modstanderen er korrupt, men at man måske har en dårlig sag.
Du skriver uden nogen reel sammenhæng, og spørger enda om der er nogen der har erfaring med svindel.
Det virker ikke seriøst, eller troværdigt.

debatør45 14th January 2020 08:38 PM

Så lad være med at svare.

lyrakken 14th January 2020 08:57 PM

Hvorfor? Må man kun svare hvis man er enig med dig?

Panda 15th January 2020 05:40 AM

Er måleren blevet testet i forbindelse med klagen?

Hvad har du haft af dokumentation for at afregningen var forkert ud over forbeug da lejemålet ikke blev stod tomt? Det kan fx skyldes et løbende toilet.

Og hvad får dig til at tro at du vil kunne møde en korrupt dommer?

debatør45 15th January 2020 02:03 PM

Det er ikke den mekaniske del af målerne, det er blevet testet. Der er ikke løbet fra toilet eller vandhaner. Vi taler om massive mængder vand. I flere måneder bliver der registreret 14 hektoliter varmt vand og over 20 hektoliter vand samlet. Vandhanerne skulle nærmest have stået og løbet konstant for at bruge så meget vand. Der er ingen ændringer i mit vandforbrug. Og nu bruger jeg med de samme vandvaner samlet omkring 5 hektoliter vand om måneden. Og mest koldt vand, som er mest oplagt. Så der er noget galt. Men hensyn til en dommer, så er det mig, der tager sorgerne på forskud. Men jeg havde ikke regnet med, at når jeg havde påvist at der blev brugt store mængder vand, når lejligheden står tom, og Beboerklagenævnet tidligere har givet beboere medhold, så kunne beboerklagenævnet ikke komme udenom, at anerkende, at der var noget galt. Oveni står varmemåleren og løber i 3-4 måneder, endda under hedebølge. Det har jeg også gjort gældende. Og det er heller ikke blevet taget til efterretning.

jesperp 15th January 2020 06:29 PM

det er da ikke meget vand 2 kbm.

gorm 16th January 2020 12:02 PM

Der har været en grotesk sag oppe før om målere i medierne, i praksis vinder måleren, uanset om du kan bevise at den kan måle forkert.

Du kan evt. få den skiftet ud til en anden måler, fremadrettet.

Jesper P 16th January 2020 12:27 PM

Citer:

Oprindeligt indsendt af debatør45 (Indlæg 411212)
Det er ikke den mekaniske del af målerne, det er blevet testet. Der er ikke løbet fra toilet eller vandhaner. Vi taler om massive mængder vand. I flere måneder bliver der registreret 14 hektoliter varmt vand og over 20 hektoliter vand samlet. Vandhanerne skulle nærmest have stået og løbet konstant for at bruge så meget vand. Der er ingen ændringer i mit vandforbrug. Og nu bruger jeg med de samme vandvaner samlet omkring 5 hektoliter vand om måneden. Og mest koldt vand, som er mest oplagt. Så der er noget galt. Men hensyn til en dommer, så er det mig, der tager sorgerne på forskud. Men jeg havde ikke regnet med, at når jeg havde påvist at der blev brugt store mængder vand, når lejligheden står tom, og Beboerklagenævnet tidligere har givet beboere medhold, så kunne beboerklagenævnet ikke komme udenom, at anerkende, at der var noget galt. Oveni står varmemåleren og løber i 3-4 måneder, endda under hedebølge. Det har jeg også gjort gældende. Og det er heller ikke blevet taget til efterretning.

5 hektoliter svarer til 0,5m2 pr måned eller knap 16L/dag eller rettere 1,5min brusebad pr dag.

Jesper P 16th January 2020 12:28 PM

I øvrigt. KAB stjæler ikke dine penge. De eneste penge de får, er dem du betaler i administration via din husleje. Din betaling af vand går til boligafdelingen, ikke KAB.


Al tidssætning er GMT +1. Klokken er nu 09:30 PM.

Powered by: vBulletin Version 3.6.4
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.