|
|||
![]() Hej med jer,
Hvad gør man hvis et større byggefirma begynder at ignorere ens henvendelser angående fejl på byggeri? Sagen er at vi for et års tid siden købte en fritidshus, hvor der løbende har været lidt småproblemer der er blevet udbedret efter et par henvendelser. De har aldrig været for hurtige til at vende retur, men nu er den gået helt i sort. Det har vist sig at brændeovnen ikke er placeret så den lever op til lovkravene. Samtidigt har vi flere gange oplevet at der kom vand ind langs skorstenen. Det var så grundet at de havde vendt inddækningen på taget forkert! Nu er der så kommet en større mængde vand ned igennem udhænget på huset ved en overdækket terrrasse lige foran hoveddøren. Hvem skal man hive fat i? jeg har rykket dem gentagende gange i 1½ måned, men ingen respons desværre. Pft. |
|
|||
![]() Når at I er kommet dertil at byggefirmaet end ikke gider at give respons, og sagen er af en sådan alvorlig karakter hvor bla. inddækning er udført forkert, er der i min optik kun een ting at gøre; sæt advokat på sagen.
Og glem alt om at "true med advokat" - gør det! |
|
|||
![]() Det er rimelig nemt at sige bare sæt en advokat på. I 9 ud af 10 scenarier sidder man selv tilbage med regningen. Hvis en dialog ender med at de bare fixer det er der ingen der kan tvinge dem til at betale for advokaten. Det var en beslutning man selv tog.
|
|
|||
![]() Citer:
Igen; jeg ville hive fat i en advokat NU |
|
|||
![]() Citer:
Jeg kan da komme på ca. 100 andre måder at løse en sag på end at sætte en advokat på. Man kunne f.eks sende en klage. Bede om at tale med chefen, kontakte direktøren, møde op på deres adresse, give dem dårlige anmeldelser på de sociale medier osv osv. Altså som XMureren siger så koster det jo en formue at få en advokat til at gå ind i sagen. Det var noget andet, hvis de nægtede at udbedre fejlen eller nægtede at der overhovedet var en fejl. At mange firmaet godt kunne tage bedre hånd om deres kunder og systematisere det lidt bedre kan vi hurtigt blive enige om. Det er bare ikke rigtigt noget en advokat kan gøre noget ved. Tror tit problemet er at firmaet ikke har et ordentligt sagssystem og følger op, hvis det bare bliver noteret på en gul seddel så er det op ad bakke.. |
|
|||
![]() Citer:
Jeg er som sådan enig med dig ( & Xmureren) - men jeg tager udgangspunkt i den præmis TS har givet; at byggefirmaet efter flere henvendelser ikke udbedrer fejl, ja, end ikke gider at give respons på henvendelser. Og ønkser firmaet end ikke at indgå i en dialog med kunden, ja, så kan jeg ikke se andre/bedre muligheder end at kontakte en advokat..... Derudover; det er jo ikke sådan at vi alle her skal komme til en "fælles enighed" - jeg giver udtryk for min holdning, du/andre dine/jeres - og så kan TS jo selv finde ud af hvordan at han ønsker at gribe det an ![]() (Iøvrigt, så er det altså heller ikke dyrere at benytte en advokat...)
__________________
MVH Nybyggeren |
Emne værktøjer | |
Visningsmåde | |
|
|
![]() |
||||
Emne | Startet af | Forum | Svar | Nyeste indlæg |
Dele sommerhus/fritidshus | parthusSælger | Generelt | 2 | 10th February 2014 12:38 PM |
boligadvokat til køb af fritidshus | human | Generelt | 4 | 5th April 2011 12:07 PM |
lalandia fritidshus | human | Generelt | 5 | 27th October 2010 01:35 PM |
Opførelse af nyt fritidshus - hvem? - EBK? | optionen | Generelt | 2 | 11th April 2010 10:03 PM |
Fritidshus i Sverige | BUC 6100 | Generelt | 10 | 18th February 2009 04:32 PM |
Al tidssætning er GMT +1. Klokken er nu 05:33 PM. |