Gå tilbage leveret af  Boliga logo    
Boligdebatten.dk   Boligdebatten.dk > Boligdebatten > Generelt
Opret bruger OSS Søgning Dagens indlæg Marker alt som læst


Svar
 
Emne værktøjer Visningsmåde
  #1 (permalink)  
Gammel 25th February 2021, 05:27 PM
Member
 
Registreringsdato: Jan 2011
Indlæg: 94
Standard Ekspeditionsgebyr for ejendomsoplyninger

Jeg har solgt min lejlighed bygget i 2018. Er en regning på 4500 kr for et ekspeditionsgebyr fra min ejendomsadministrator til at oplyse diverse detaljer ikke et meget højt beløb?

Sidst redigeret af andmm : 25th February 2021 kl. 07:31 PM.
Besvar med citat
  #2 (permalink)  
Gammel 25th February 2021, 05:49 PM
Senior Member
 
Registreringsdato: Nov 2010
Indlæg: 1,591
Standard

Jeg synes det dyrt og bestemt i den høje ende af hvad jeg har set... Men tror ikke du kan undgå det.
Besvar med citat
  #3 (permalink)  
Gammel 25th February 2021, 07:26 PM
Member
 
Registreringsdato: Jan 2011
Indlæg: 94
Standard

Det virker lidt som en monopol pris de tager. Er der ikke nogle regler på området. I ejendomsmægler salgsbudget var afsat 2500 kr. De kan jo i princippet opkræver 10.000 kr så. Man kan jo ikke undgå at skulle få de oplysninger.

Sidst redigeret af andmm : 25th February 2021 kl. 07:30 PM.
Besvar med citat
  #4 (permalink)  
Gammel 25th February 2021, 08:24 PM
Senior Member
 
Registreringsdato: May 2018
Indlæg: 2,297
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af andmm Se indlæg
Jeg har solgt min lejlighed bygget i 2018. Er en regning på 4500 kr for et ekspeditionsgebyr fra min ejendomsadministrator til at oplyse diverse detaljer ikke et meget højt beløb?
0,1% af salgssummen? Surt, men går nok.
Besvar med citat
  #5 (permalink)  
Gammel 25th February 2021, 08:32 PM
Member
 
Registreringsdato: Jan 2011
Indlæg: 94
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af maiaibing Se indlæg
0,1% af salgssummen? Surt, men går nok.
mere end det.
Besvar med citat
  #6 (permalink)  
Gammel 25th February 2021, 08:36 PM
Senior Member
 
Registreringsdato: May 2018
Indlæg: 2,297
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af andmm Se indlæg
mere end det.
Men der er intet at gøre andet end måske at gøre foreningen opmærksom på, at de skal forhandle prisen for denne service og andre dele af kontrakten ned ved lejlighed.

Har en ejendom, hvor de tog knapt 500 kr. for at sætte nyt navneskilt op på postkassen udenfor. Det fik foreningen sat ned til 250 kr.
Besvar med citat
  #7 (permalink)  
Gammel 25th February 2021, 10:09 PM
Senior Member
 
Registreringsdato: Dec 2007
Indlæg: 159
Standard

Det er desværre ikke unormalt og står på ingen måder mål med det arbejder der er i det. Der er også administratorer der kræver ekstra hvis de skal svare på yderligere spørgsmål.

Når en andels eller ejerforening vælger administrator, kigger de på den udgift foreningen får. Udgifterne i forbindelse med køb og salg m.v. rammer jo ikke foreningen, så det kan de ret beset være ligeglade med.
Hvis det f.eks. er en andelsforening med 4 boliger som alle er 2. værelses, så ved en administrator at der vil være X antal handler i snit pr år. Her kan de så sparke til deres gebyrer/vederlag, for der er sjældent nogle der brokker sig. Køber accepterer det fordi de bare er glade for at få boligen og sælger er på vej ud og så udgør det alligevel en lille del af det hele.
Egentlig smart nok ;-)
Besvar med citat
Svar


Emne værktøjer
Visningsmåde

Regler for indlæg
Du kan ikke starte nye emner
Du kan ikke svare på indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke rette dine indlæg

vB code er aktiv
Smilies er aktiv
[IMG] kode er aktiv
HTML kode er ikke aktiv
Trackbacks are aktiv
Pingbacks are aktiv
Refbacks are ikke aktiv



Al tidssætning er GMT +1. Klokken er nu 11:07 PM.



Powered by: vBulletin Version 3.6.4
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.